ביטוחי הבריאות בתקופת הקורונה
תחום ביטוחי הבריאות התפתח מאוד בשני העשורים האחרונים, והמאפיין הבולט ביותר בהתפתחויות האחרונות הוא המורכבות
הסוכנים המתמחים בביטוחי בריאות בסוכנות סלע, מתאפיינים בעשייתם היום יומיים מול המבוטחים, במקצועיות ובאמינות. שני מושגים, שלקורא נשמעים אולי קצת אמורפיים, אבל בהחלט גוזרים את הצלחתו של הסוכן במכירה ובוודאי בליווי של המבוטח לאחר מכן, לאורך שנות קיומם של הכיסויים הביטוחיים.
דווקא בעת הזו, כאשר כולם מנסים את מזלם מול הלקוחות, שיסכימו לתת אישור להוציא את נתוניהם מהר הביטוח, נראה כאן מה חשיבות המקצועיות והאמינות. כל מי שחשוף לאתרים השונים ברשת, הן לאתרי החדשות והן לאתרים החברתיים, בוודאי נחשף ל"פישינג" בדרכים השונות – נעשה לך סדר, נוזיל לך, בעקבות הרפורמה תוכל לקבל הנחות ועוד ועוד.
הדרכים השונות להגיע לליבו של הלקוח ילכו ישתפרו ויתגברו לקראת הרפורמה בביטוחי הבריאות בסוף השנה ובעיקר בתחילת השנה הבאה. מבוטחים שלנו יקבלו פניות, טלפונים ויהיו חשופים לפרסומים רבים ברשת. עלינו להיות מודעים לכך ולהיות מוכנים בתשובות סדורות ומדוייקות.
הכל מתחיל במפגש הראשון מול המבוטח, וממנו נגזר המשך הקשר מולו. בשירות הנלווה בגבייה אם תהיה בה בעיה, בתביעות, בשידרוגים ובכל קשר עתידי.
מקצועיות: הכרת התחום העיוני, וכמה שיותר לעומק: הכיסויים השונים בחברות השונות, ההבדלים בינהן ועוד ועוד. היידע בתחום הוא אין סופי, מתחדש ומשתנה חדשות לבקרים.
אם כך, מאיפה מתחילים להיות מקצועי? בכמה כללי ברזל שיובילו אותנו להצלחה למול המבוטחים:
כלל חשוב לסוכן המקצועי: לכל כיסוי בכל חברה – יש יתרנות ויש חסרונות. כל החברות טובות, לכל חברה ייתרונות וחסרונות, וכך גם ברמת הכיסוי עצמו. סוכן מקצועי בתחום מחליט עם אילו חברות הוא עובד, ולומד את הייתרונות והחסרונות במוצר עצמו ובחברות איתן הוא עובד. לשלוט בחומר ולהעלות את הצורך ללקוחות, הם המרכיבים החשובים במכירה ובקשר עם המבוטח.
70% מהתביעות במוצר זה בכל החברות הוא על מחלת הסרטן.
20% בממוצע, מהתביעות במוצר זה בכל החברות הוא על פרק הלב.
5% מהתביעות במוצר זה בכל החברות הוא על שבץ מוחי.
2.5% על תרדמת, ו2.5% על תרשת נפוצה.
ולכן, סוכן מקצועי שמעלה את הצורך לכיסוי זה, צריך לדעת שעיקרו הוא סרטן ולב, וכל השאר פחות חשוב. בנוסף, סוכן מקצועי בוחר את החברה איתה הוא עובד, ולומד את הייתרונות והחסרונות של המוצר באותה החברה.
גיל: מעל גיל 50 יש לדרוש סיכום מידע רפואי.
שנות וותק: מבוטחים בכיסוי זה מעל 10 שנים, יש לקחת בחשבון שמחברה החדשה בתביעת ניתוח בשנה או השנתיים הראשונות יזמינו תיק רפואי.
יש להבהיר למבוטח את החסרונות של אי בחירת מנתח שבהסכם ופיצוי בגין אי תביעה.
עד כאן מקצועיות, שהיא בעצם שליטה בחומר הפורמאלי. אבל מה זו אמינות? איך ובמה בא לידי ביטוי סוכן אמין?
שסוכן ביטוח יושב עם לקוח עתידי, ובוחן את הצרכים של היושב מולו, הוא ימליץ בכנות את המלצותיו. לא ידחוף, לא ישכנע ולא יכריח. הוא ימליץ בכנות ללקוח מה הוא צריך ומה הוא לא צריך. שאיש מכירות ממליץ ללקוח לא לקנות מוצר מסויים, כי הוא חושב שלא כדאי ולא צריך – הוא קנה את אמונו של הלקוח לתמיד, והוא יהיה מבוטח של הסוכן לאורך זמן.
לסיכום נוכל לומר, שמקצועיות ואמינות הן הכרח לסוכן ביטוח שמעוניין בהצלחה בשני התהליכים: במכירה עצמה ובשימור הלקוח לאורך זמן.
אנו בסלע, רואים ונוכחים בזאת לאורך זמן. מכשירים את הסוכנים שעובדים איתנו ומלווים אותם במקצועיות ובאמינות. בשוק תחרותי מאוד עלינו לבדל את עצמנו, לחדד את הערך המוסף שלנו מול המבוטחים, ובמקצועיות ואמינות – נצליח.
תחום ביטוחי הבריאות התפתח מאוד בשני העשורים האחרונים, והמאפיין הבולט ביותר בהתפתחויות האחרונות הוא המורכבות
ביטוח מחלות קשות הוא ביטוח חשוב מאוד, יש שיגידו אפילו חשוב יותר מביטוח חיים. הכיסוי
רוב האנשים במדינת ישראל היום מבוטחים בביטוח בריאות. כל חורף מופיעות תמונות של חולים המוטלים